Sök här

Nyhetsbrev

Prenumerera här på vårt nyhetsbrev som skickas via e-post. Endast för anställda inom Stockholms stad med Office365-konto.

Matematik

Cheops Pyramid

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Pyramiden innehåller varierande och engagerande matteuppgifter med överaskningar och grafik i 3D-miljö. Det gäller att ta sig ut ur pyramiden genom en öppning på pyramidens topp. I gångar och rum ställs eleven inför matematiska problem, logikspel och klurigheter. Löser man uppgifterna belönas man a ...

Från 1 Till 100

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Ett pedagogiskt matematikprogram som lär ut talbegrepp och grundläggande räkning. Enkla menyval och upplästa instruktioner gör att eleven kan arbeta självständigt. På den första menyn väljer eleven svårighet att träna på. Välj att räkna till 10, 20, 30, 50 eller 100. På nästa meny väljer ele ...

Kamraterna

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Addition och subtraktion. Eleven utforskar, lär sig att förstå och tränar på plus och minus. Innehåll Övningarna är utformade så att en elev via övningar först kan lära sig förstå hur plus och minus fungerar för att sedan kunna träna på samma övning. Beskrivning Innehåller fyra typ ...

Klockan går

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Programmet lär ut klockan på ett pedagogiskt och systematiskt sätt. Många olika sätt att träna. Innehåll Lär ut klockan på ett pedagogiskt och systematiskt sätt. Klockans funktion utforskas på olika sätt. Beskrivning Det finns många olika sätt att utforska klockans funktion och ...

Mina Pengar

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Mina Pengar är tre program som stöder personer med kognitiva funktionshinder.Programmen är Min Kassa, Min Plånbok och Min Räknare. Mina Pengar skapar förutsättningar för dessa personer att självständigt kunna planera sina inköp. Programmen hjälper till med följande: • Att ta reda på hur mycket pen ...

Räkna med pengar

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Träning på att räkna med pengar. Eleven kan utforska och träna på att använda mynt och sedlar. Innehåll I programmet kan man träna på att använda och räkna med pengar. Välj högsta valör och välj sedan övning. Tips då eleven svarat fel på en uppgift. Beskrivning Programmets strukt ...

Vektor

Vektor är en spelinsiprerad app för att träna minne och matematik. Fokus för träningen är att ge barnen verktyg för att förbättra sin förståelse för tal och samtidigt träna sitt arbetsminne och sin koncentrationsförmåga. Vektor passar både barn utan matematiska förkunskaper, barn med 1-2 års skolgång och även äldre barn med svårigheter i matematik. ...

Fungerar på:iPad,Androidenhet